CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, February 4, 2009

kisah aku motor dan kereta!!

haiii3!!!...jumpa lagi kita..ari ni aku nak citer kisah lucu aku berkenaan ngan memula aku belajar naik motor n kereta...first sekali aku belaja naik motor..masa tu terrorr la aku naik motor..yang part belaja tu mmg la lulus, yg lucu masa aku naik motor ngan aku akak aku..xtau la camner, akak aku bawa motor punya lah laju..tiba kat selekoh, dia xleh nk kawal motor...aku aper lagi menjerit la..itu jer yang mampu aku buat haha!!..lepas menjerit sambil tutup mata..sedar2 aku dah dudk dalam parit..hehe..aku ngan kakak aku buat slumber badak jer bangun ...mujur tak ramai orang masa tu..aku xder luka ape2..cuma akak aku la luka kat siku..motor kami tercabut kat bahagian depan..sekali ngan nombor2 patah...terpaksa la kami bawa motor mcm dogol jer..haha!! 1 lagi yang aku xleh trima ada la makcik sorang ni masa aku jatuh betul2 kat belakang dia..aku punyalah menjert sakit anak tekak aku...dia boleh xberpaling..sampai kami angkat motor nak balik pn dia duk jemur kain gak..tang tu aku xpahm tul..makcik tu xdgr ke ape aku pun tak tahu..pastu fobia gak la aku naik motor pastu..kalau naik motor ngan adik aku msti kena marah sebab aku pegang dia kut..2 sebab aku takut..hehe

yang part keta pulak satu hal..ni masa aku amik lesen..aku xleh trima..betl2 memalukan..aku first sekali org yang jpj uji kat jalanraya...ms kat jalanrya tu everything under control la..boleh dikatakan mantap la sekali jer terus lulus..pastu yg part satu lagi kat bukit, parking..
masa aku nk test tu takut jgk sebb aku tgk makcik sebelum aku tu g rempuh penghadang jalan..habis rosak keta..pastu giliran aku..dag..dig..dug jantungku berbunyi..aku dengan confidentnya bawak la keta..kat bukit aku lepas sejali jer..yang satu ni la takkan aku lupa..masa kat parking..aku rasa dah buat elok...slow2 aku parking..tetiba..PANG!!!!!!!! bunyi keta berlanggar dengan tiang..kecut perut aku...yang aku tak leh lupa boleh ker lutut aku ni terketar2 smpai berbunyi berlanggar antara satu sama lain..aku cuba adjust kedudkan keta..lama gak la aku kat c2..tetiba jer ada sorang mamat ni datang kat aku..dik, leh kuar la dah habis masa!!! hah? hbs masa..apesal lak..aku xigt parking tu 3 minit jer masa diperuntukkan..korang tau tak kisah sebenarnya..rupa2nya bukan keta aku la yg lnggar tiang tu..keta orang kat belakang aku..aku pulak yg terlebih menggelabah..tak patut betul kan..???..yg malu nak kuar keta masa kat parking, semua org tgk aku..yang aku tak tahan ni..ader gak sorang mamat yang xempati ngan aku..boleh tanya...nape dik, xlulus ker? memang nk makan penampar kapit rasanya mamat tu..ckgu aku boleh plk gelak kat aku kata mana ada orang pernah terlebih masa kat parking, yg biasa xlulus sebab langgar tiang..aku plk lain halnya...hehe!

0 comments: